IATĂ CUM VĂ VA AFECTA ACEASTĂ ALEGERE CONDUCEREA
Mulți șoferi își doresc ca anvelopele de vară să pară mai atractive decât cele de iarnă. De aceea, anvelopele mai late și cu înălțimea mai mică de obicei se pun pentru sezonul de vară, în timp ce anvelopele mai înguste sunt utilizate în mod obișnuit iarna. Alegerea anvelopelor afectează aspectul mașinii, confortul la volan, bugetul și multe alte caracteristici.
În Europa, proprietarii de mașini au de obicei două seturi de jante: una pentru vară și alta pentru iarnă. O alegere obișnuită este utilizarea jantelor puțin mai mari și mai scumpe pentru anvelopele de vară .
Dacă aveți anvelopele de iarnă puse pe mașină când vă deplasați la distribuitorul de anvelope pentru a cumpăra anvelope de vară, este important să cunoașteți dimensiunea setului actual de anvelope de vară. În caz contrar, jantele dvs. actuale s-ar putea să nu se potrivească cu noile dvs. anvelope. Aceași poveste și in cazul în care aveți jantele de vară pe mașină și doriți să achiziționați anvelope de iarnă… mulți clienți își comandă dimensiunile greșite. Mai există o categorie de clienți care își cumpără anvelope după dimensiunea din cartea de identitate a mașinii deși mașina este echipată cu alte jante. Deci, mare atenție!!!
Când cumpărați anvelope, trebuie să urmați recomandările producătorului. Puteți verifica certificatul de înmatriculare al mașinii dvs. pentru dimensiunea recomandată a anvelopei și orice dimensiuni alternative.
Anvelopele înguste sunt mai ieftine, dar cele mai late arată mai bine. Anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară deoarece tehnica si materialele din care sunt construite sunt mai scumpe. Deci încă un motiv în plus să alegeți două seturi de jante:
-mai late pentru vară de exemplu: 255/35 R19 sau 255/30 R20
-mai înguste pentru iarnă de exemplu: 205/60 R16. Ambele dimensiuni find omologate de producator pe aceeași mașină.
Lățimea corectă a anvelopei este, de asemenea, afectată de tipurile de caracteristici pe care proprietarul le caută pentru mașina lor și de manevrabilitatea acesteia. Lățimea anvelopei va afecta prețul acestora și alte câteva caracteristici, cum ar fi aderența, nivelul de zgomot, confortul la volan și aspectul.
Înlocuirea anvelopelor înguste cu cele mai late va crește de obicei rezistența la rulare și, prin urmare, va crește ușor consumul de combustibil. La anvelopele de vară, dimensiunea este, de asemenea, o chestiune estetică. o anvelopă lată arată mai bine decât o anvelopă îngustă.Dacă șoferul dorește să treacă la un diametru mai mare al jantei, înălțimea anvelopei trebuie redusă. Acest lucru permite ca diametrul exterior să rămână în limitele legale, iar anvelopele vor avea suficient spațiu pentru a se roti.
Balonul sau talonul anvelopei se referă la raportul dintre înălțimea și lățimea anvelopei. Deoarece cele mai populare dimensiuni sunt înguste cu un talon ridicat, acestea sunt fabricate în număr mai mare decât anvelopele late cu talon redus. Acesta fac parte din motivul pentru care anvelopele înguste sunt de obicei mai ieftine decât cele mai late.
Ce ne spun marcajele anvelopelor?
O anvelopă poate fi marcată, de exemplu, cu 205/55 R16 94V XL. Iată cum puteți citi marcajele :
-205: Lățimea anvelopei în milimetri la presiune normală. Lățimea benzii de rulare va fi întotdeauna mai mică, dar variază în funcție de modelul anvelopei și de producător.
-55: Talonul anvelopei sau raportul dintre înălțimea și lățimea anvelopei. De exemplu, numărul 55 înseamnă că înălțimea este de 55% din lățime. Cu cât numărul este mai mic, cu atât talonul anvelopei va fi mai mic.
-R: Structura anvelopei. R se referă la anvelopele radiale care sunt utilizate la toate autoturismele din Europa.
-16: Diametrul jantei în inci.
-94: indicele de încărcare al anvelopei. Numărul 94 înseamnă că o anvelopă poate transporta o sarcină maximă de 670 kg la presiune normală. Numere mai mici înseamnă o capacitate de încărcare mai mică.
-V: Viteza nominală a anvelopei sau viteza maximă admisibilă. De exemplu, V înseamnă că anvelopa nu poate fi condusă cu peste 240 de kilometri pe oră.
-XL: Dacă marcajele se termină cu „XL” (Extra Load), înseamnă că anvelopa poate transporta o sarcină mai mare decât o anvelopă obișnuită corespunzătoare.